BILANS      
...............................................         REGON:  272-133-865
(nazwa jednostki)   na dzień 31-12-08   (numer statystyczny) 631-10-63-282
               
  Bilans sporządzony zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Finansów z 15.11.2001 (DZ. U. 137poz. 1539)    
               
Wiersz AKTYWA Stan na  Wiersz PASYWA Stan na 
1 2 początek roku koniec roku 1 2 początek roku koniec roku
A Aktywa trwałe              31 638,46                 23 586,89    A Fundusze własne                 28 836,02                 23 586,89   
I Wartości niematerialne i prawne     I Fundusz statutowy                 23 272,62                 28 836,02   
II Rzeczowe aktywa trwałe     II Fundusz z aktualizacji wyceny    
III Należności długoterminowe                           -                                -      III Wynik finansowy netto za rok obrotowy                   5 563,40    -              5 249,13   
IV Inwestycje długoterminowe                           -                                -      1 Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia)                   5 563,40     
V Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe     2 Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna)                  5 249,13   
B Aktywa obrotowe              31 638,46                 23 586,89    B Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania                   2 802,44                              -     
I Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych                           -                                -      I Zobowiązania długoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek                              -       
II Należności krótkoterminowe     II Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne                   2 802,44                              -     
1 Kredyty i pożyczki    
2 Inne zobowiązania                   2 802,44                              -     
3 Fundusze specjalne    
III Inwestycje krótkoterminowe              31 638,46                 23 586,89    III Rezerwy na zobowiązania    
1 Środki pieniężne              31 638,46                 23 586,89    IV Rozliczenia międzyokresowe                              -                                -     
2 Pozostałe aktywa finansowe     1 Rozliczenia międzyokresowe przychodów    
C Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe     2 Inne rozliczenia międzyokresowe    
  Suma bilansowa              31 638,46                 23 586,89      Suma bilansowa                 31 638,46                 23 586,89   
               
            .....................................
Data sporządzenia         Podpisy  
               

 

 

 

.............................................. REGON:  272-133-865
(Nazwa jednostki) (Numer statystyczny) 631-10-63-282
  Rachunek wyników    
       
  na dzień 31.12.2008    
Rachunek wyników sporządzony zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Finansów z 15.11.2001 (DZ. U. 137poz. 1539)
       
Pozycja Wyszczególnienie  Kwota za rok poprzedni   Kwota za rok obrotowy 
   
1 2 3 4
A. Przychody z działalności statutowej               144 638,46                    77 152,73   
I. Składki brutto określone statutem                   7 291,67                      7 982,62   
II. Inne przychody określone statutem               137 346,79                    69 170,11   
B. Koszty realizacji zadań statutowych               132 345,36                    77 152,73   
C. Wynik finansowy na działalności statutowej (wielkość dodatnia lub ujemna) (A-B)                 12 293,10                                  -     
D. Koszty administracyjne                   6 348,05                      4 902,15   
1 Zużycie materiałów i energii                      975,85                         508,96   
2 Usługi obce                      559,73                         805,65   
3 Podatki i opłaty                         41,00                         200,00   
4 Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia    
5 Amortyzacja    
6 Pozostałe                   4 771,47                      3 387,54   
E. Pozostałe przychody (nie wymienione w pozycji A i G)    
F. Pozostałe koszty (nie wymienione w poz. B, D i H)    
G. Przychody finansowe                         26,90                            28,02   
H. Koszty finansowe                      408,55                         375,00   
I. Wynik finansowy brutto na całokształcie działalności (wielkość dodatnia lub ujemna) (C-D+E-F+G-H)                   5 563,40    -                 5 249,13   
J. Zyski i straty nadzwyczajne                               -                                    -     
I. Zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia    
II. Straty nadzwyczajne - wielkość ujemna    
K. Wynik finansowy ogółem (I+J)                   5 563,40    -                 5 249,13   
I. Różnica zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna)   -                 5 249,13   
II. Różnica zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia)                   5 563,40                                  -     
       
Data sporządzenia:  Podpis   
       

Informacje dodatkowe

do sprawozdania finansowego za okres 2008 roku

Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej

 

 

1.     Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej w Gliwicach ul. Łużycka 1

 

2.     Stowarzyszenie jest zorganizowane w 4-ech Oddziałach Dekanalnych i 45 Kołach Parafialnych, które nie sporządzają sprawozdań finansowych.

 

3.     Celem Stowarzyszenia jest oddziaływanie na życie małżeńskie i rodzinne, zgodnie z etyką katolicką.

- kształcenie ustawiczne dorosłych,

- ochrona zdrowia i życia ludzkiego od poczęcia aż do naturalnej śmierci,

- prowadzenie poradni psychologiczno - pedagogicznych,

- opieka wychowawcza i społeczna oraz rekreacyjna,

- rozwijanie kultury życia małżeńskiego i rodzinnego,

- praca wychowawcza wśród dzieci i młodzieży,

- podejmowanie inicjatyw politycznych, społecznych i gospodarczych mających na celu wszechstronną pomoc rodzinie.

 

4.     Stowarzyszenie jest zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 000000 2841, jako organizacja pożytku publicznego, oraz posiada NIP 631-10-63-282 oraz regon 272 133 865.

 

5.     Zarząd Stowarzyszenia:

- Piotr Gawor – Prezes

- Paweł Stempski  -  V-ce Prezes d/s organizacyjnych

- Krystyna Partuś  -  V-ce Prezes d/s Kontaktów z Kołami

- Wiesław Sikora  -  V-ce Prezes d/s Kontaktów społecznych

- Ludmiła Lipska  -  Sekretarz

- Helena Mularz  -  Skarbnik

 

6.     Stowarzyszenie nie ma w statucie ograniczonego czasu trwania działalności.

 

7.     Roczne sprawozdanie finansowe obejmuje rok obrotowy 2008.

 

8.     Roczne sprawozdanie sporządzono przy założeniu kontynuowania działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy i dłużej. Nie są nam znane okoliczności, które wskazywałyby istnienie poważnych zagrożeń dla kontynuowania przez organizację działalności.

 

 

 

9.     Informacje i ustalenia porządkowe.

 

Ewidencja księgowa prowadzona jest komputerowo, zgodnie z programem księgowym QWANT wersja 24,00 firmy QNT Systemy Informatyczne Spółka z o.o 44-100 Gliwice. Zapisy księgowe prowadzone są terminowo i prawidłowo, zgodnie z opracowanym planem kont opartym o ustawę o rachunkowości.

 

10.                      Ustalenia szczegółowe.

 

I. Aktywa trwałe.

- Środki trwałe, kwota bilansowa                                                   “0”

                   - wynika z sald kont

                   - 010 Środki trwałe                                                                    13.939,26 zł.

                   - 070 Umorzenie środków trwałych                                           13.939,26 zł.

                   - Stan środków trwałych w roku 2008, uległ zwiększeniu

                     o zakupy w        kwocie                                                              3.759,00 zł.     tj.

                     1159,00zł. - zakup drukarki

                     2.100,00,00 zł. - zakup komputera (laptop)

                     500,00 zł. - zakup oprogramowania komputera

 

 

          II. Aktywa obrotowe.

 

         a) Środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym

         - Zarządu Głównego wynoszą:                                                             12.923,83 zł.

         wynika to z sald kont

         - 100 Kasa                                                                                    1.298,61 zł.

         - 130 Rachunek bankowy                                                             9.625,22 zł.  - 135 Lokata terminowa                                                                         2.000,00 zł.  Środki pieniężne w kasie Zarządu Głównego są zgodne z

         ewidencją księgową, raportem kasowym Nr. 6/2008 oraz

         potwierdzoną inwentaryzacją na dzień 31,12,2008 r.

 

         b) Środki pieniężne w banku PKO BP są zgodne z ewidencją

         księgową oraz z ostatnim wyciągiem bankowym Nr, 12

         za miesiąc grudzień 2008r.

 

         c) Środki pieniężne w kołach i Oddz. Dekanalnych wynoszą:         10.663,03 zł.       i są zgodne z ewidencją księgową oraz raportami finansowymi                     Oddziałów Dekanalnych i Kół Parafialnych.

 

 

 

         III. Kapitały własne.

 

         a) Kapitał podstawowy, kwota                                                           28.836,02 zł.

         jest zgodny z ewidencją księgową, kontem 800”Fundusz zasadniczy”.             W roku 2008 kapitał zwiększył się o kwotę                                     5.563,40 zł.

           tj. o przeksięgowany zysk bilansowy za rok 2006.

 

         b)  Strata netto za rok 2008 wynosi                                             5.249,13 zł.

         i jest zgodny z ewidencją księgową.

 

 

         IV. Zobowiązania i rezerwy.

 

         Stowarzyszenie nie posiada zobowiązań

 

 

11. Przychody - koszty - wynik.

 

         a) Przychody dotyczą:

         - składki członkowskie:                                                               7.982,62 zł.

         - dotacje z Urzędu Gminy i Miejskich organizacji

         samorządowych i osób fizycznych                                             53.090,13 zł.

         - dotacje z tytułu 1% podatku dochodowego od osób

         fizycznych                                                                                  16.079,98 zł.   - odsetki bankowe                                                                                   28,02 zł.

                                                                  Razem przychody:                       77.180,75 zł.

 

         b) Koszty wynoszą:

         - koszty realizacji zadań statutowych                                        78.965,10 zł.

         - koszty administracyjne                                                                        3089,78 zł.

         w tym – zużycie materiałów                                                            508,96 zł.

         - usługi obce                                                                                     805,65 zł.

         - podatki i opłaty                                                                            200,00 zł.

         - pozostałe koszty                                                                                  1.575,17 zł.

         - koszty finansowe (prowizja bankowa)                                          375,00 zł.

                                               Razem koszty:                                        82.429,88 zł.

 

         Wynik finansowy na działalności statutowej –  „0”

 

         c) Koszty obejmują następujące wydatki koszty statutowe tj.:

         - wydatki na działalność świetlic

         - akcji terapeutyczno - wakacyjnej w Chrzanowie

         - akcji wypoczynku wakacyjnego dzieci organizowane przez Koła                            parafialne

         - koszty statutowe Kół parafialnych

- koszty wynagrodzeń do organizowanych zadań

- koszty administracyjne. Wydatki Zarządu Głównego, Kół Parafialnych

             oraz  Oddziałów Dekanalnych: opłaty pocztowe, i bankowe, koszty delegacji,

             koszty zakupionych wiązanek kwiatów dla jubilatów, oraz pogrzebowe,

            darowizny dla potrzebujących.

 

         d)  Nadwyżka wydatków nad przychodami

 82.429,88 – 77.180,75 = 5.249,13 zł.

Strata bilansowa powstała w związku z:

·         zapłata zobowiązania z 2007r. w kwocie 2.802,44 zł.

·         zakupiono sprzęt komputerowy niezbędny do prac finansowo- księgowych, oraz na potrzeby Zarządu za kwotę 3.759,00 zł.

 

         12. Sprawozdanie finansowe, sporządzone na dzień 31.12.2008r., którego      bilans wykazuje po stronie aktywów i pasywów kwotę 23.586,89 zł. zamyka się stratą bilansową netto w kwocie 5.249,13 zł.

 

 

         Gliwice, dnia 29.03.2009

« Powrłt na stronę głłwną