Zarząd Główny                                                                                            Gliwice, 12.05.2012 r.

Stowarzyszenia Rodzin Katolickich

Diecezji Gliwickiej

 
 
Sprawozdanie merytoryczne z działalności
Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej
w czasie od 05.03.2011 r. do 12.05.2012 r.
przedstawione Walnemu Zgromadzeniu Delegatów
 

1.       Wstęp

Zarząd Główny w okresie sprawozdawczym działał w następującym składzie:

Piotr Gawor – prezes,

Paweł Stempski – wiceprezes ds. organizacyjnych,

Jan Radoła – wiceprezes ds. kontaktów zewnętrznych

Ludmiła Lipska – sekretarz,

Helena Mularz – skarbnik,

Sławomir Sałański – członek z wyboru,

Wiesław Goc, Andrzej Dybał, Andrzej Sanocki, Piotr Olszówka – prezesi Oddziałów Dekanalnych Gliwice, Bytom, Zabrze i Tarnowskie Góry, jako członkowie z urzędu.

Prezydium ZG działało w składzie: prezes, wiceprezesi, sekretarz i skarbnik.

Zarząd Główny zbierał się na swych posiedzeniach 6 razy; protokoły z posiedzeń ZG znajdują się w aktach SRK DG. O terminie i programie posiedzeń członkowie ZG oraz przewodniczący Głównej Komisji Rewizyjnej powiadamiani byli na piśmie. Na wszystkich posiedzeniach ZG liczba obecnych zapewniała quorum niezbędne do podejmowania uchwał. Posiedzenia ZG i w ogóle działalność Stowarzyszenia odbywają się od września 2010 roku, niestety bez udziału asystenta kościelnego, ze względu na stan zdrowia ks. Herberta Hlubka. Prezydium ZG spotykało się systematycznie podczas wtorkowych dyżurów w siedzibie ZG SRK DG w kurii biskupiej. Dyżury są otwarte dla każdego członka Stowarzyszenia i niejednokrotnie uczestniczyły w nich osoby spoza ZG, co jest uwidocznione w prowadzonym zeszycie dyżurów.

Program działania Stowarzyszenia i Zarządu Głównego w okresie sprawozdawczym opierał się na zadaniach statutowych, uchwałach programowych Walnego Zgromadzenia i obejmował kontynuację zadań już rozpoczętych, realizację zadań pojawiających się bieżąco oraz promowanie i próbę realizowania nowych inicjatyw.

 

2.       Praca formacyjna

Formacja członków Stowarzyszenia traktowana była przez ZG jako jedno z ważniejszych zadań na każdym szczeblu organizacyjnym. Poszczególne Koła dobierają sobie indywidualnie program formacyjny.

Zarząd Główny ze swej strony każde posiedzenie poprzedzał krótką refleksją formacyjną, przygotowywaną przez członków ZG.

Mamy nadzieję, że program pracy formacyjnej jest w każdym kole realizowany, Jeśli tak, to warto byłoby w rocznym sprawozdaniu złożyć odpowiednią informację. Jeśli nie – to co stoi na przeszkodzie? Zapraszamy do dyskusji podczas Walnego Zgromadzenia.

Stałą pozycją pracy formacyjnej w naszym Stowarzyszeniu są rekolekcji zamknięte. W okresie sprawozdawczym odbyły się one we wrześniu 2011 r. i w marcu 2012 r. w Kleczy, gromadząc każdorazowo ok. 60 osób. Staramy się propagować zasadę, by każdy członek SRK DG, a szczególnie osoby sprawujące funkcje w kołach, Zarządach Oddziałów Dekanalnych i w ZG, co najmniej raz w roku uczestniczyły w rekolekcjach. Cieszymy się z dużej liczby uczestników, ale wyrażamy jednocześnie pogląd, że sposób ich zapewnienia (zgłaszania) mógłby być mniej uciążliwy dla organizatorów. Należy w przyszłości podjąć działania zachęcające do udziału, zwłaszcza tych członków Stowarzyszenia, którzy jeszcze nie uczestniczyli w naszych rekolekcjach. Jako dorobek formacyjny Stowarzyszenie należy potraktować kolejne oryginalne rozważania Drogi Krzyżowej pt. „Pod jednym dachem z cierpieniem i słabością”, przygotowane na rekolekcje i udostępnione uczestnikom w formie broszury oraz na stronie internetowej.

Elementem formacyjnym była również doroczna pielgrzymka rodzin do sanktuarium Matki Bożej Pokornej, która odbyła się w maju 2011 r. Stowarzyszenie bierze udział w pracach organizacyjnych pielgrzymki. Ilu z nas – członków Stowarzyszenia – było obecnych? Tegoroczne pielgrzymka odbędzie się 16 czerwca 2012 r., również z udziałem organizacyjnym Stowarzyszenia.

3.       Sprawy organizacyjne Stowarzyszenia

Sytuacja organizacyjna Stowarzyszenia nie poprawia się. Utrzymuje się tendencja zmniejszania się liczby członków i aktywności kół, choć są koła działające bardzo dobrze. Średnia wieku członków rośnie.

Dzisiejsze Walne Zgromadzenie wprowadza nas w ostatni, czwarty rok kadencji Zarządu Głównego 2009-2013. Jest to trzecia już kadencja ZG w praktycznie niezmienionym składzie, przynajmniej jeśli chodzi o podstawowe funkcje: prezesa, wiceprezesa ds. organizacyjnych i skarbnika, a także nie wchodzącej wprawdzie w skład ZG, ale bardzo ważnej funkcji głównej księgowej. Różne względy wskazują na konieczność zmiany składu dotychczasowego zarządu, a przynajmniej obsady czterech kluczowych funkcji: prezesa, skarbnika, sekretarza i głównej księgowej. Proponujemy zatem na dzisiejszym Walnym Zgromadzeniu rozpocząć dyskusję wynikającą z troski o Stowarzyszenie w przyszłości. Przed nami rok, podczas którego powinni się pojawić kandydaci do przejęcia roli kierowania i odpowiedzialności za Stowarzyszenie. Trzeba się też zastanowić nad ew. nowymi formami organizacyjnymi, by malejąca liczba członków kół parafialnych nie stała na przeszkodzie w działalności. Można przykładowo rozważyć formę kół międzyparafialnych, formę spotkań dekanalnych. Ten fragment sprawozdania proszę potraktować jako najważniejszy i z należytą uwagą przystąpmy do dyskusji. Do dyskusji tej, na którą mamy rok czasu, próbujmy wciągnąć opiekunów duchowych kół i księży proboszczów. Zarząd Główny ze swej strony będzie przedstawiał problemy dalszego funkcjonowania Stowarzyszenia w kurii.

Z żalem pożegnaliśmy w lutym br. ś.p. Czesławę Dudzicz, z Koła nr 50, przy parafii Chrystusa króla w Gliwicach. (Wieczny odpoczynek racz jej dać Panie…)

Zarząd Główny w okresie sprawozdawczym kontynuował akcję informacyjną o możliwości wpłacania 1% podatku od osób fizycznych na cele Stowarzyszenia jako organizacji pożytku publicznego. Uzyskaliśmy w 2011roku wpłynęło 9601,72 zł, co stanowi ok. 96,25 % środków pozyskanych w roku 2010.

Korzystając z okazji, ZG składa serdeczne podziękowanie tym wszystkim członkom i sympatykom SRK DG, którzy skorzystali ze swoich uprawnień i przekazali część swoich podatków na cele statutowe Stowarzyszenia.

Za jedno z ważniejszych zadań Zarząd Główny stale uznaje troskę o obecność informacji o Stowarzyszeniu w środkach społecznego przekazu. Rzadko, ale byliśmy obecni w Gościu Niedzielnym. Stowarzyszenie przedstawiło się w wydanym w Gliwicach informatorze o organizacjach pożytku publicznego. Jest również obecne w informatorze wydawanym przez Wydział Duszpasterski Kurii Diecezjalnej. Po okresie przerwy, wynikającej z awarii i zmian w dziale informatycznym kurii, działa znów strona internetowa. Odwiedza ją ostatnio po kilka osób dziennie. Nie jest to może imponująca liczba, ale coś się dzieje i można się dopatrzyć tendencji rozwojowej. ZG i administratorzy strony (Andrzej Cholewa z Koła nr 1 i Piotr Gawor z Koła nr 29) zwracają się do wszystkich członków o zaglądanie na stronę, a przewodniczących kół i prezesów OD o przesyłanie materiałów dotyczących aktualnych wydarzeń w kołach. Jeśli są chętni autorzy tekstów, wiadomości i informacji, to proszę się zgłosić. Zależy nam zwłaszcza na ożywieniu zakładki Z życia Kół.

Tradycją stały się organizowane przez Koło nr 4, przy parafii p.w. Świętego Macieja w Zabrzu adwentowe spotkania ludzi dobrej woli, działających na rzecz rodzin. Uczestniczą w nich, oprócz ks. biskupa, osób ofiarnie działających na rzecz dzieci i rodzin, członków Zarządu Głównego SRK DG, zapraszani przedstawiciele władz samorządowych oraz instytucji i firm wspierających działania SRK DG na rzecz rodzin.

4.       Działalność w zakresie pomocy rodzinom potrzebującym

Oprócz działalności bieżącej poszczególnych członków Stowarzyszenia i kół w ramach inicjatyw parafialnych (wspomaganie księdza proboszcza, grup charytatywnych, Caritas parafialnego, itp.), Stowarzyszenie w okresie sprawozdawczym prowadziło działalność bardziej wyspecjalizowaną, finansowaną z środków pozyskiwanych:

a)    w ramach konkursów ogłaszanych przez władze samorządowe, głównie Gliwic i Zabrza,

b)   w ramach dotacji Caritas Diecezji Gliwickiej,

c)    od prywatnych darczyńców,

d)   z 1%.

W roku sprawozdawczym prowadzone były następujące działania na rzecz rodzin:

·      spotkania terapeutyczno-integrujące dla rodzin zagrożonych problemem alkoholowym (kolejne dwa turnusy wakacyjne w Chrzanowie), wraz z poradnią terapeutyczną i psychologiczną (zespół ZG oraz Koło nr 29),

·      świetlica socjoterapeutyczna „Maciejka” w Zabrzu-Maciejowie (Koło nr 4),

·      świetlice dla dzieci w Bytomiu (Koła nr 23 i 32),

·      dostępna dla wszystkich (nie tylko członków SRK DG) poradnia prawna w Centrum Edukacyjnym im. Jana Pawła II (Koło nr 1),

·      program mikroedukacji uzależnień dla osób osadzonych w Areszcie Śledczym w Gliwicach (zespół ZG),

·      zorganizowanie kolonii letnich i zimowiska dla dzieci (Koło nr 50),

·      konkursy dla dzieci i młodzieży oraz schola młodzieżowa (Koło nr 9),

·      program „Papolandia” dla dzieci (Koło nr 51),

·      pielgrzymka-wycieczka dla dzieci (Koło nr 31),

·      świąteczne paczki dla dzieci (Koło nr 1 i Koło nr 19),

·      świąteczne paczki dla rodzin uczestniczących w spotkaniach terapeutyczno-integrujących, Chrzanów 2012 (Koło nr 29).

Są to działania, o których Zarząd Główny jest informowany w ramach sprawozdań lub innych form przekazu. Prawdopodobnie jest więcej działań, które bądź to nie są oficjalnie realizowane pod szyldem (ze środków) Stowarzyszenia, bądź o których informacja nie dotarła do zarządu Głównego. Dobrze byłoby w ramach dyskusji nad sprawozdaniami przedstawić informacje o takich działaniach.

5.       Uczestnictwo w życiu parafii i diecezji

Stowarzyszenie utrzymywało stałą więź z parafiami, przy których istnieją koła, uczestnicząc we wszystkich formach życia parafialnego. Koło jest częścią parafii, a nasi członkowie należą zwykle do grupy najbardziej aktywnego laikatu włączającego się do pracy w Duszpasterskich Radach Parafialnych. Często członkowie SRK DG należą do innych grup i ruchów działających w parafii. W sprawozdaniach składanych przez najbardziej aktywne koła znaleźć można wiele ciekawych inicjatyw inspirowanych i realizowanych przez koła. Należałoby zachęcać poszczególne Oddziały Dekanalne do organizowania spotkań wszystkich kół, w celu wymiany doświadczeń i lepszego poznania się.

Stowarzyszenie uczestniczyło w życiu diecezji. Wyrazem tego jest między innymi:

·         utrzymywanie stałego kontaktu z księżmi biskupami (konsultacje nowych inicjatyw, zapraszanie na ważniejsze imprezy, gotowość pomocy i współpracy w dziełach diecezjalnych),

·         uczestniczenie w pracach Diecezjalnej Rady Ruchów i Stowarzyszeń, w której nasz przedstawiciel jest wiceprzewodniczącym,

·         pełnienie funkcji przewodniczącego komisji rewizyjnej Fundacji SILESIA PRO EUROPA,

·         uczestniczenie w pracach zespołu organizującego pielgrzymkę rodzin do Matki Bożej Pokornej,

·         uczestnictwo w zabrzańskim Marszu Świętości Życia,

·         wsparcie organizacyjne i finansowe „Samochodowej Randki Małżeńskiej” w Zabrzu,

·         organizacja pierwszego gliwickiego Marszu dla Życia i Rodziny – 3 czerwca 2012.

6.       Aktywność społeczna Stowarzyszenia i jego członków

Niestety, aktywność społeczna członków SRK DG maleje. Jeśli pojawiają się akcje wymagające naszego włączenia się – odpowiadamy pozytywnie, ale do udziału w kampaniach wyborczych nie jesteśmy ostatnio zapraszani.

Z inicjatywy Stowarzyszenia została wprowadzona w Zabrzu Karta rodziny Wielodzietnej, a w Gliwicach prowadzone są w tej sprawie rozmowy z Urzędem Miejskim (z dużymi oporami ze strony UM).

Stowarzyszenie włączyło się do prac powołanej w tym roku w Gliwicach Miejskiej Rady Pożytku Publicznego. Prezes jest członkiem dwóch zespołów branżowych: ds. edukacji, wychowania i innowacyjności oraz ds. zdrowia, pomocy społecznej, ekologii, turystyki i krajoznawstwa (funkcja wiceprzewodniczącego zarządu zespołu).

7.       Kontakty z Polską Federacją SRK

Wiceprezes ds. kontaktów społecznych uczestniczył w posiedzeniu Polskiej Federacji SRK. Nasze Stowarzyszenie nie zalega ze składkami członkowskimi, jako jedne z nielicznych.

Piotr Gawor

 


 

Sprawozdanie

Skarbnika Zarządu Głównego

Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej

za okres od 05.03.2011 do 12.05.2012

 

Funkcję skarbnika ZG pełniłam przez cały okres sprawozdawczy. Stowarzyszenie wykonało za rok 2011 sprawozdanie finansowe tj. bilans, rachunek zysków i strat z zeznaniem rocznym CIT-8.

Sprawozdanie finansowe zostało skontrolowane przez Główną Komisję Rewizyjną i przyjęte bez uwag. Z uwagi na to, że sprawozdanie finansowe za rok 2011 ma być zatwierdzone przez dzisiejsze Walne Zgromadzenie, niniejsze sprawozdanie odniesie się do okresu bilansowego tj za rok 2011.

 

I.          Dane w zakresie spraw finansowych

            Środki pieniężne w kasie Z.G SRK                                        755,95 zł

            Środki pieniężne w Banku PKO                                        17.278,02 zł

            Środki pieniężne – lokata bankowa                                       2.000,00 zł

            Środki pieniężne w Kołach Parafialnych

             i Oddziałach Dekanalnych                                                   11.446,73 zł

 

                        Razem                                                                            31.480,70 zł

            Środki pieniężne w kasie Zarządu Głównego są zgodne z ewidencją księgową, raportem kasowym i potwierdzone inwentaryzacją wg stanu na dzień 31.12.2011 r.

            Środki pieniężne w Banku są zgodne z ewidencją księgową, wyciągiem bankowym na dzień 31.12.2011r.

            Środki pieniężne w Kołach Parafialnych i Oddziałach Dekanalnych są zgodne z ewidencją księgową, oraz raportami finansowymi Oddziałów Dekanalnych i Kół Parafialnych.

 

II.         Działalność finansowa Stowarzyszenia przedstawia się następująco:

 

A. Przychody.

a) składki członkowskie                                                                      4.930,68 zł

b) dotacje z Urzędów Gminnych i Miejskich

    organizacji samorządowych i CARITAS                                     67.152,26 zł

c) dotacje z tyt. 1% podatku dochodowego

    od osób fizycznych                                                                       9.896,32 zł

d) darowizny od osób fizycznych
   i sponsorów prywatnych                                                                 46.395,93 zł

e) odsetki bankowe                                                                                  28,11 zł

 

                                   Razem przychody                                        128.403,30 zł

 

B.  Koszty wynoszą

a) koszty realizacji zadań statutowych                                          109.234,25 zł

b) koszty administracyjne                                                                   4.637,22 zł

            w tym – zużycie materiałów                                                      430,61zł

                        usługi obce                                                                              6,00 zł

                        podatki i opłaty                                                                164,90 zł.

                        pozostałe koszty, inne                                                   4.035,71zł.

 

                        koszty finansowe (prowizja bankowa)                          401,00 zł.

 

                        Razem koszty:                                                             114.272,47 zł.

 

III.       Koszty obejmują następujące wydatki:

Koszty statutowe, tj. wydatki na:

·        działalność świetlic,

·        akcji terapeutyczno - wakacyjnej w Chrzanowie,

·        akcji wypoczynku wakacyjnego dzieci organizowane przez Koła parafialne, koszty statutowe Kół parafialnych,

·        koszty wynagrodzeń do organizowanych zadań,

·        koszty paczek świątecznych dla rodzin ubogich.

Koszty administracyjne tj wydatki na:

·        materiały biurowe Zarządu Głównego, Oddziałów Dekanalnych i Kół Parafialnych,

·        opłaty pocztowe i bankowe,

·        delegacje,

·        zakup kwiatów na różne okazje.

IV.       Wynik finansowy na działalności statutowej :          +19.140,94zł.

 

V.        Wynik finansowy brutto na całokształcie działalności za rok 2011 zamyka się kwotą nadwyżki +14.130,83 zł.

Nadwyżka bilansowa w kwocie 14.130,83 zł powstała w związku z niewykorzystaniem darowizny 1% podatku, oraz darowizn od sponsorów prywatnych. Nadwyżka zostanie przeznaczona na pokrycie wydatków statutowych w 2012r.

 Niniejsze sprawozdanie przedstawiam Walnemu Zgromadzeniu Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej i jednocześnie proszę Główną Komisję Rewizyjną o przedstawienie Walnemu Zgromadzeniu projektu uchwały zatwierdzającej sprawozdanie finansowe za rok 2011.

 
Księgowy S.R.K.  D.G.                                                       Skarbnik SRK DG

 
/ Janina Wilczek /                                                              / Helena Mularz /

 
Gliwice 12.05.2011r

 


 

Informacje dodatkowe
do sprawozdania finansowego za okres 2011 roku
Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej
 

1.     1. Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Diecezji Gliwickiej w Gliwicach ul. Łużycka 1

 2.     Stowarzyszenie jest zorganizowane w 4-ech Oddziałach Dekanalnych i 51 Kołach Parafialnych (w tym 17 aktywnych), które nie sporządzają sprawozdań finansowych.
 3.     Celem Stowarzyszenia jest oddziaływanie na życie małżeńskie i rodzinne, zgodnie z etyką katolicką.

- kształcenie ustawiczne dorosłych,

- ochrona zdrowia i życia ludzkiego od poczęcia aż do naturalnej śmierci,

- prowadzenie poradni psychologiczno - pedagogicznych,

- opieka wychowawcza i społeczna oraz rekreacyjna,

- rozwijanie kultury życia małżeńskiego i rodzinnego,

- praca wychowawcza wśród dzieci i młodzieży,

- podejmowanie inicjatyw politycznych, społecznych i gospodarczych mających na celu wszechstronną pomoc rodzinie.

 4.    Stowarzyszenie jest zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000002841, jako organizacja pożytku publicznego, oraz posiada NIP 631-10-63-282 oraz regon 272 133 865.
 
5.     5. Zarząd Stowarzyszenia:

- Piotr Gawor – prezes,

- Paweł Stempski – wiceprezes d/s organizacyjnych,

- Jan Radoła – wiceprezes d/s kontaktów zewnętrznych,

- Ludmiła Lipska – sekretarz,

- Helena Mularz – skarbnik,

- Sławomir Sałański – członek,

- Wiesław Goc – członek,

- Andrzej Sanocki – członek,

- Piotr Olszówka – członek,

- Andrzej Dybał – członek.

 6.     Stowarzyszenie nie ma w statucie ograniczonego czasu trwania działalności.
 7.     Roczne sprawozdanie finansowe obejmuje rok obrotowy 2011.
 8.    Roczne sprawozdanie sporządzono przy założeniu kontynuowania działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy i dłużej. Nie są nam znane okoliczności, które wskazywałyby istnienie poważnych zagrożeń dla kontynuowania przez organizację działalności.

9. Informacje i ustalenia porządkowe.

Ewidencja księgowa prowadzona jest komputerowo, zgodnie z programem księgowym QWANT wersja 24,00 firmy QNT Systemy Informatyczne Spółka z o.o 44-100 Gliwice. Zapisy księgowe prowadzone są terminowo i prawidłowo, zgodnie z opracowanym planem kont opartym o ustawę o rachunkowości.

 10. Ustalenia szczegółowe.
 
 
I. Aktywa trwałe.
- Środki trwałe, kwota bilansowa                                                   “0”

                   - wynika z sald kont

                   - 010 Środki trwałe                                                          13.939,26 zł.

                   - 070 Umorzenie środków trwałych                        13.939,26 zł.

 - Stan środków trwałych w roku 2011, nie uległ zmianie

 II. Aktywa obrotowe.
 
 
         a) Środki pieniężne w kasie i na rachunku bankowym
         - Zarządu Głównego wynoszą:                                                  20.033,97 zł.
         wynika to z sald kont
         - 100 Kasa                                                                                                755,95 zł.
         - 130 Rachunek bankowy                                                           17.278,02 zł.
        - 135 Lokata terminowa                                                                         2.000,00 zł
 Środki pieniężne w kasie Zarządu Głównego są zgodne z ewidencją księgową, raportem kasowym Nr. 4/2011 oraz  potwierdzoną inwentaryzacją na dzień 31.12.2011 r.
 
         b) Środki pieniężne w banku PKO BP są zgodne z ewidencją
         księgową oraz z ostatnim wyciągiem bankowym, Nr 12
         za miesiąc grudzień 2011.
        c) Środki pieniężne w kołach i Oddz. Dekanalnych wynoszą:    11.446,73 zł.

i są zgodne z ewidencją księgową oraz raportami finansowymi Oddziałów Dekanalnych i Kół Parafialnych.

 
III. Kapitały własne.
 
 

         a) Kapitał podstawowy, kwota                                                  17.490,33 zł.

         jest zgodny z ewidencją księgową, kontem 800”Fundusz zasadniczy”.

 
           W roku 2011 kapitał
         - zmniejszył się o kwotę                                                             13.287,05 zł.

           tj. o przeksięgowaną stratę bilansową za rok 2010.

          b) Nadwyżka bilansowa za rok 2011 wynosi                             14.130,83 zł.
         i jest zgodna z ewidencją księgową.
 
IV. Zobowiązania i rezerwy.
 
 
         1. Konto 225 - „Rozrachunki publiczno prawne – podatek”.

         Kwota 127,00zł jest to podatek od umowy wypłaconej w m-cu grudniu 2011r – zapłacony w m-cu styczniu 2012r.

 V. Należności
 
         1. Konto 229 - „Rozrachunki publiczno prawne – ZUS”

    Kwota 267,46 zł  powstała z pomyłkowo przekazanej zawyżonej składki na       rzecz ZUS. Kwota ta zostanie zaliczona na poczet składek które będą przekazywane w 2012r.


VI. Przychody - koszty - wynik.
 
 
         a) Przychody dotyczą:
         - składki członkowskie:                                                                                4.930,68 zł.
         - dotacje z Urzędu Gminy i Miejskich organizacji
          samorządowych                                                                                         63.152,26 zł.
         - dotacja z Caritas DG                                                                                   4.000,00 zł.
         - darowizny z tytułu 1% podatku dochodowego od osób
          fizycznych                                                                                                        9.896,32 zł.

        - darowizny od osób fizycznych i sponsorów prywatnych         46.395,93zł.

         - odsetki bankowe                                                                                                 28,11 zł.

 

                                                                      Razem przychody:                     128.403,30 zł.

 
 
         b) Koszty wynoszą:
         - koszty realizacji zadań statutowych                                     109.234,25 zł.
         - koszty administracyjne                                                                  4.637,22 zł.
         w tym
         - zużycie materiałów                                                                              430,61 zł.
         - usługi obce                                                                                                   6,00 zł.
         - podatki i opłaty                                                                                     164,90zł.
         - pozostałe koszty                                                                               4.035,71 zł.
         - koszty finansowe (prowizja bankowa)                                        401,00 zł.
 
                                                    Razem koszty:                                      114.272,47 zł.
 
 
         Wynik finansowy na działalności statutowej                         +19.140,94 zł.
         c) Koszty obejmują następujące wydatki koszty statutowe tj.:
         - wydatki na działalność świetlic
         - akcji terapeutyczno - wakacyjnej w Chrzanowie

         - akcji wypoczynku wakacyjnego dzieci organizowane przez Koła                 parafialne

         - koszty statutowe Kół parafialnych
         - koszty wynagrodzeń do organizowanych zadań
         - koszty administracyjne. Wydatki Zarządu Głównego, Kół Parafialnych  oraz Oddziałów Dekanalnych:
           opłaty pocztowe, i bankowe, koszty delegacji, koszty zakupionych wiązanek kwiatów dla jubilatów,
           oraz pogrzebowe,  koszty paczek świątecznych dla rodzin ubogich
 
         d) Nadwyżka wydatków nad przychodami
 
 128.403,30 – 114.272,47 = 14.130,83 zł.
 

Nadwyżka bilansowa w kwocie 14.130,83 zł. powstała w związku z niewykorzystaniem darowizny 1% podatku, oraz darowizn od sponsorów prywatnych. Nadwyżka zostanie przeznaczona na pokrycie wydatków statutowych w 2012r..

       12. Sprawozdanie finansowe, sporządzone na dzień 31.12.2011r., którego bilans wykazuje po stronie aktywów i pasywów kwotę 31.748,16 zł.
            zamyka się nadwyżką bilansową netto w kwocie 14.130,83 zł.
 

Data sporządzenia:

Podpisy:
Piotr Gawor..............................;

Sławomir Sałański...................;

16.04.2012 r.

 

Paweł Stempski..........................

Wiesław Goc …………………. ;

 
 

Jan Radoła................................;

Andrzej Sanocki......................;

 
 
Helena Mularz..........................;

Andrzej Dybał …………………

 
 

Ludmiła Lipska.........................;

Janina Wilczek – księgowy……

Piotr Olszówka.........................;

 
 
 

 

« Powrłt na stronę głłwną